domenica 3 marzo 2013

GREGOIRE ELOY_ A BLACK MATTER

GREGOIRE ELOY_ A BLACK MATTER
Talk and Booksigning
Wednesday, March 13 at 7pm

In 2010, I was asked by F93, the Seine Saint-Denis center for culture and science, to produce a series of photographs on a story linked to science. I decided that Astrophysics would be a great field to explore. There was really nothing to photograph on an astrophysics lab… I had to come up with my own photographic matter.
Gregoire Eloy

In this project, Eloy turned into images words like vacuums, dark matter, dark energy, ether, looking at astrophysics with the eye of an artist. At micamera, Gregoire Eloy will explain the project and the book in a talk about astrophysics, photography and the question of representation of science.

A Black Matter has been published by Journal in 2012.
more infos here: http://bit.ly/XMIg7u

______________

GREGOIRE ELOY_ A Black Matter
incontro e booksigning
mercoledì 13 marzo alle ore 19, ingresso libero

Nel 2010 il Centro per la Cultura e la Scienza Seine Saint-Denis F93 mi ha incaricato di produrre una serie di immagini, scegliendo liberamente un tema legato alla scienza. Ho pensato che l’astrofisica sarebbe stato un campo molto interessante da esplorare. Ma non c’era proprio niente da fotografare in un laboratorio di astrofisica…così ho dovuto proporre io un soggetto…
Gregoire Eloy

In questo lavoro, l’autore ha tradotto in immagini concetti come vuoto, energia e materia oscura. Nel corso della serata da micamera, Eloy spiegherà come ha realizzato il progetto; si parlerà di astrofisica, fotografia e della questione della rappresentazione della scienza.

A Black Matter è stato pubblicato da Journal nel 2012.
maggiori informazioni qui: http://bit.ly/Y51FQx

Segnala:
Amalia di Lanno