English version below
Srpska verzija ispod
Beo_Project primo spazio espositivo italo-serbo a Belgrado vi invita
venerdì 28 settembre dalle ore 19:00 alle 22:00 alla mostra di Nataša
Vasiljević | 100% Made in italy
La mostra è visitabile giovedì e venerdì dalle 17:00 alle 19:00, gli altri giorni su appuntamento.
!00% Made in Italy
L'artista indaga le dinamiche di conflitto proprie della condizione
della temporalità contemporanea, in cui il presente è vissuto attraverso
la sua assenza e la sua ontologia si rivela solo come un semplice
strumento per una prospettiva di un futuro migliore.
La percezione
di vivere in un tempo inadeguato, e di sopravvivere in una realtà
alienata è stata ulteriormente accentuata dalle recenti crisi globali.
Il presente è privato del suo valore effettivo in quanto è visto come un
sacrificio necessario per vivere al meglio l'avvenire.
La
prospettiva dell'investimento sul futuro ritarda incessantemente il
momento della sua realizzazione. In questo modo ognuno rimane
intrappolato inconsapevolmente nella propria condizione attuale,
percependola come una fase temporanea quasi al termine e come in un loop
si ha la sensazione di ripartire ogni volta. Il Futuro Migliore rimane
in qualche modo sempre un passo avanti, lasciando indietro solo le
infinite promesse di un destino utopico.
I media con le loro teorie
di analisi obsolete su come ottenere la prosperità tanto desiderata
rimangono in stallo. E, in tanto che tutti i possibili futuri giacciono
accatastati nei salotti, la condizione attuale rimane invariata.
Tuttavia, mentre questo fenomeno permane a livello globale, le persone
continuano ad anelare la prosperità promessa dagli altri, d'altronde si
sa che l'erba del vicino è sempre più verde!
Parallelamente alla
voglia di conquistare un degno avvenire, si cerca con tutti i mezzi a
disposizione di comprendere meglio la propria situazione odierna. Per
realizzare ciò non si ha nemmeno bisogno di pensare, l' unica cosa
necessaria da fare è seguire semplici suggerimenti, cliccare sul sito
giusto, seguire le istruzioni e applicarle. In questo modo ci si unisce
ad altri milioni di consumatori felici, dimenticando la propria realtà
spiacevole.
Domani, altre nuove e innumerevoli speranze su un
prospero futuro saranno offerte e le persone potranno indugiare ancora
una volta nella loro amata amnesia.
Il video della performance
100% Made in Italy (2012), ritrae l'artista nel corso pedonale di
Belgrado mentre vende o meglio offre amuleti che rappresentano il Futuro
Italiano. Gli amuleti sono stati confezionati utilizzando ritagli di
giornali, collezionati negli anni, da cui è stata ritagliata solo la
parola Futuro, racchiusa in scatolette di plexiglas. Non hanno un prezzo
fisso, gli interessati li hanno acquistati offrendo il prezzo che loro
hanno ritenuto opportuno.
La serie di fotografie Only one click to
your happiness (2012) è una raccolta di vecchie fotografie in bianco e
nero scovate nei mercatini vintage. Su ciascuna di esse sono battute a
macchina le istruzioni scaricate da internet per ottenere
istantaneamente una vita migliore. lo stile fashion vintage è
volutamente utilizzato, perché è uno dei trucchi più utilizzati dal
marketing alternativo.
Nataša Vasiljević , 1984, vive e lavora a
Belgrado. Ha conseguito un MA e BA in Arti Visive presso l'Università
IUAV di Venezia. Le sue opere e installazioni utilizzano diversi mezzi
di comunicazione come la fotografia, video e film. Elemento centrale
della sua pratica artistica è l'interesse per la memoria e i suo
processi inconsci che emergono attraverso gli sviluppi esperienziali del
tempo e dello spazio. Ultimamente ha esposto in importanti fondazioni e
istituzioni in Italia e all'estero, quali: Fondazione Gervasuti,
Venezia, Fondazione Bevilacqua la Masa, Venezia; East China Normal
University_Shanghai, Neon-campobase_Bologna.
-------------------------- ------
Beo_Project, the first italian-serbian expositive space in Belgrade is
pleased to invite you to the exhibition of Iva Nataša Vasiljević | 100%
Made in italy on Friday, September 28, from 7 pm until 10 pm.
The exhibition is open Thursday and Friday from 6pm to 8pm, the other days by appointment.
!00% Made in Italy
To the certain extent, the artist is dealing with the conflict of time,
where the present is lived trough its very absence and exists only as a
mere instrument for the “better” tomorrow. This alienated reality of
not living in a proper time has been additionally underlined by the
recent global crises. The present is seen as a required sacrifice for
better days to come and therefor, deprived of its present value.
Everything is observed trough the perspective of investment, while
incessantly delaying a moment of its achievement. Thus, one remains
unaware of the actual condition, for it is perceived as temporary phase
that is nearly over and for which one is about to be abundantly
reworded. The ‘better tomorrow’ remains, somehow, always one step ahead,
leaving only the endless promises of utopian destiny.
The
newspapers remain outdated along with their analytical texts of what to
do in order to achieve this craving prosperity. And while all the
possible ‘futures’ are pilling up in the living rooms, the actual state
remains unchanged. Still, while this phenomenon remains globally
present, people continue to aspire the promised prosperity of the
others. Thus, the grass is always brighter on the other side.
Parallel to this notion of attained future, one is given all the
possible means to understand better its own condition. In order to do
so, a person doesn’t even need to think. Only thing one needs is to
fallow the simple “tips” or buy the right books. All one has to do is
simply to click on the right website, read the instructions and apply
it. By doing so, one can join millions of other happy consumers and
forget all about own unpleasant reality.
Tomorrow, a fresh new Future Promises will come along and people can indulge once more in their beloved amnesia.
In a performance, 100% made in Italy (2012), the artist sells or better
to say, gives away, the amulets of Italian future to the Serbian
people. During past years, she collected a large amount of the Italian
newspaper clippings while depriving them of their contexts. The only
thing preserved is the word itself: ‘futuro’ (the future). The cuttings
were then put inside the small transparent boxes, in the form of
amulets. They were not given a fixed price, but rather sold for a price
offered by the buyer.
Photographic series, Only one click to your
happiness (2012), is the collection of old, black and white
photographies found on flee markets. On each one is typed one of the
instructions, found on Internet, for obtaining an instantly better life.
The ‘popular’ vintage style along whit the typewriter is deliberately
used, for it is one of the most used tricks of an ‘alternative’
marketing.
Nataša Vasiljević, 1984, works and lives in
Belgrade. She obtained an MA and BA in Visual Arts at the IUAV
University of Venice. Her works and installations employ diverse media
such as photography, video and film. An important element in her
practice lies in the interest for memory and its hidden parts along for
processes of time and space experience. Lately she exhibited in
important foundations and institutions in Italy and abroad such as:
Fondazione Gervasuti, Venice; Fondazione Bevilacqua la Masa, Venice;
East China Normal University, Shanghai; Neon-campobase, Bologna.
--------------------
Beo Project, prvi italijansko-srpski izložbeni prostor u Beogradu,
poziva Vas u petak, 28. septembra, od 19:00h do 22:00h na izložbu Nataše
Vasiljević | 100% Made in Italy.
Izložbu možete posetiti četvrtkom i petkom od 17:00h do 19:00h, a ostalim danima uz zakazivanje.
100% Made in Italy
Ova otuđena realnost, neživljenja u stvarnosti, je dodatno naglašena
nedavnom globalnom krizom. Sadšnjost je shvaćena kao neophodna žrtva za
bolje dane i samim tim, lišena svoje trenutne vrednosti. Sve je
posmatrano kroz perspektivu ulaganja, dok se trenutak realizacije
odlaže. Stoga, ljudi ostaju nesvesni svog aktuelnog stanja, posmatrano
kao privremena faza koja se bliži svom kraju i zbog koje će biti bogato
nagrađeni. ‘Bolja sutrašnjica’ ostaje, nekako, uvek korak ispred njih,
ostavljajući za sobom samo bekonačna obećanja utopijske sudbine.
Sa
analitičkim tekstovima o tome kako ostvariti ovaj željeni prosperitet,
novine postaju prevaziđene i zastarele. Raznovrsne ‘moguće budućnosti’
nastavljaju da se gomilaju po dnevnim boravcima, dok se aktuelno stanje
nemenja. Iako ovaj fenomen ostaje globano prisutan, ljudi idalje žude za
prosperitetnim obećanjima datim drugom: jer komšijska trava je uvek
zelenija.
Uporedo sa željom o iščekivanoj budućnosti, ljudi imaju
sva moguća sredstva za razumevanje sopstvenog života. A da bi se to
postiglo, nije potrebno ni da misle. Jedino sto treba da učine jeste da
slede jednostavne ‘savete’, kliknu na pravi sajt i slede upustva koja
posle primenjuju. Tako se mogu pridružiti milionima srećnih mušterija i
zaboraviti na njihovu neprijatnu realnost. Sutra će doći nova i sveža
obećanja svetle budućnosti, pa se mogu još jednom prepustiti njihovoj
voljenoj amneziji.
U performansu, 100% Made in Italy (2012),
umetnik prodaje ili bolje rečeno, poklanja, amajlije italijanske
budućnosti srpskom narodu. Iz italijanskih novina, sakupljanih tokom
godina, isečena je i dekontekstualizovana reč Budućnost. Ovi isečci su
potom stavljeni unutar kutijica od pleksiglasa. Amajlijama nije data
fiksna cena, već su im cenu dodeljivali kupci.
Serija fotografija,
Only one click to your happiness (2012), je kolekcija starih, crno-belih
fotografija pronađenih na buvljacima. Na svakoj su ispisana uputstva i
saveti kako da istog trenutka ostvariti bolji život ili razumeti
aktuelni. ‘Popularni’ vintage stil zajedno sa pisaćom mašinom je namerno
korišćen, jer je smatran kao glavna tendencija ‘alternativnog’
marketinga.
Nataše Vasiljević, 1984, živi i radi u Beogradu.
Magistarske i osnovne studije završila je pri Univerzitetu IUAV iz
Venecije na smeru za vizuelnu umetnost. Njen rad i instalacije koriste
raziličite medije kao sto su fotografija, video i film. Važan element u
njenoj umetnickoj praksi je interesovanje za skrivene segmente memorije,
kao i za vremenske procese i dozivljaj prostora. Nedavno je izlagala u
važnim fondacijama i institucijama u Itali i inostranstvu, kao što su:
Fondazione Gervasuti, Venecija; Fondazione Bevilacqua la Masa, Venecija;
East China Normal University, Šangaj; Neon-campobase, Bolonja.