martedì 25 settembre 2012

Nataša Vasiljević | 100% Made in italy




English version below

Srpska verzija ispod


Beo_Project primo spazio espositivo italo-serbo a Belgrado vi invita venerdì 28 settembre dalle ore 19:00 alle 22:00 alla mostra di Nataša Vasiljević | 100% Made in italy

La mostra è visitabile giovedì e venerdì dalle 17:00 alle 19:00, gli altri giorni su appuntamento.


!00% Made in Italy

L'artista indaga le dinamiche di conflitto proprie della condizione della temporalità contemporanea, in cui il presente è vissuto attraverso la sua assenza e la sua ontologia si rivela solo come un semplice strumento per una prospettiva di un futuro migliore.

La percezione di vivere in un tempo inadeguato, e di sopravvivere in una realtà alienata è stata ulteriormente accentuata dalle recenti crisi globali. Il presente è privato del suo valore effettivo in quanto è visto come un sacrificio necessario per vivere al meglio l'avvenire.

La prospettiva dell'investimento sul futuro ritarda incessantemente il momento della sua realizzazione. In questo modo ognuno rimane intrappolato inconsapevolmente nella propria condizione attuale, percependola come una fase temporanea quasi al termine e come in un loop si ha la sensazione di ripartire ogni volta. Il Futuro Migliore rimane in qualche modo sempre un passo avanti, lasciando indietro solo le infinite promesse di un destino utopico.

I media con le loro teorie di analisi obsolete su come ottenere la prosperità tanto desiderata rimangono in stallo. E, in tanto che tutti i possibili futuri giacciono accatastati nei salotti, la condizione attuale rimane invariata.

Tuttavia, mentre questo fenomeno permane a livello globale, le persone continuano ad anelare la prosperità promessa dagli altri, d'altronde si sa che l'erba del vicino è sempre più verde!

Parallelamente alla voglia di conquistare un degno avvenire, si cerca con tutti i mezzi a disposizione di comprendere meglio la propria situazione odierna. Per realizzare ciò non si ha nemmeno bisogno di pensare, l' unica cosa necessaria da fare è seguire semplici suggerimenti, cliccare sul sito giusto, seguire le istruzioni e applicarle. In questo modo ci si unisce ad altri milioni di consumatori felici, dimenticando la propria realtà spiacevole.

Domani, altre nuove e innumerevoli speranze su un prospero futuro saranno offerte e le persone potranno indugiare ancora una volta nella loro amata amnesia.


Il video della performance 100% Made in Italy (2012), ritrae l'artista nel corso pedonale di Belgrado mentre vende o meglio offre amuleti che rappresentano il Futuro Italiano. Gli amuleti sono stati confezionati utilizzando ritagli di giornali, collezionati negli anni, da cui è stata ritagliata solo la parola Futuro, racchiusa in scatolette di plexiglas. Non hanno un prezzo fisso, gli interessati li hanno acquistati offrendo il prezzo che loro hanno ritenuto opportuno.

La serie di fotografie Only one click to your happiness (2012) è una raccolta di vecchie fotografie in bianco e nero scovate nei mercatini vintage. Su ciascuna di esse sono battute a macchina le istruzioni scaricate da internet per ottenere istantaneamente una vita migliore. lo stile fashion vintage è volutamente utilizzato, perché è uno dei trucchi più utilizzati dal marketing alternativo.


Nataša Vasiljević , 1984, vive e lavora a Belgrado. Ha conseguito un MA e BA in Arti Visive presso l'Università IUAV di Venezia. Le sue opere e installazioni utilizzano diversi mezzi di comunicazione come la fotografia, video e film. Elemento centrale della sua pratica artistica è l'interesse per la memoria e i suo processi inconsci che emergono attraverso gli sviluppi esperienziali del tempo e dello spazio. Ultimamente ha esposto in importanti fondazioni e istituzioni in Italia e all'estero, quali: Fondazione Gervasuti, Venezia, Fondazione Bevilacqua la Masa, Venezia; East China Normal University_Shanghai, Neon-campobase_Bologna.



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Beo_Project, the first italian-serbian expositive space in Belgrade is pleased to invite you to the exhibition of Iva Nataša Vasiljević | 100% Made in italy on Friday, September 28, from 7 pm until 10 pm.

The exhibition is open Thursday and Friday from 6pm to 8pm, the other days by appointment.


!00% Made in Italy

To the certain extent, the artist is dealing with the conflict of time, where the present is lived trough its very absence and exists only as a mere instrument for the “better” tomorrow. This alienated reality of not living in a proper time has been additionally underlined by the recent global crises. The present is seen as a required sacrifice for better days to come and therefor, deprived of its present value. Everything is observed trough the perspective of investment, while incessantly delaying a moment of its achievement. Thus, one remains unaware of the actual condition, for it is perceived as temporary phase that is nearly over and for which one is about to be abundantly reworded. The ‘better tomorrow’ remains, somehow, always one step ahead, leaving only the endless promises of utopian destiny.

The newspapers remain outdated along with their analytical texts of what to do in order to achieve this craving prosperity. And while all the possible ‘futures’ are pilling up in the living rooms, the actual state remains unchanged. Still, while this phenomenon remains globally present, people continue to aspire the promised prosperity of the others. Thus, the grass is always brighter on the other side.

Parallel to this notion of attained future, one is given all the possible means to understand better its own condition. In order to do so, a person doesn’t even need to think. Only thing one needs is to fallow the simple “tips” or buy the right books. All one has to do is simply to click on the right website, read the instructions and apply it. By doing so, one can join millions of other happy consumers and forget all about own unpleasant reality.

Tomorrow, a fresh new Future Promises will come along and people can indulge once more in their beloved amnesia.


In a performance, 100% made in Italy (2012), the artist sells or better to say, gives away, the amulets of Italian future to the Serbian people. During past years, she collected a large amount of the Italian newspaper clippings while depriving them of their contexts. The only thing preserved is the word itself: ‘futuro’ (the future). The cuttings were then put inside the small transparent boxes, in the form of amulets. They were not given a fixed price, but rather sold for a price offered by the buyer.

Photographic series, Only one click to your happiness (2012), is the collection of old, black and white photographies found on flee markets. On each one is typed one of the instructions, found on Internet, for obtaining an instantly better life. The ‘popular’ vintage style along whit the typewriter is deliberately used, for it is one of the most used tricks of an ‘alternative’ marketing.


Nataša Vasiljević, 1984, works and lives in Belgrade. She obtained an MA and BA in Visual Arts at the IUAV University of Venice. Her works and installations employ diverse media such as photography, video and film. An important element in her practice lies in the interest for memory and its hidden parts along for processes of time and space experience. Lately she exhibited in important foundations and institutions in Italy and abroad such as: Fondazione Gervasuti, Venice; Fondazione Bevilacqua la Masa, Venice; East China Normal University, Shanghai; Neon-campobase, Bologna.



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Beo Project, prvi italijansko-srpski izložbeni prostor u Beogradu, poziva Vas u petak, 28. septembra, od 19:00h do 22:00h na izložbu Nataše Vasiljević | 100% Made in Italy.

Izložbu možete posetiti četvrtkom i petkom od 17:00h do 19:00h, a ostalim danima uz zakazivanje.


100% Made in Italy

Ova otuđena realnost, neživljenja u stvarnosti, je dodatno naglašena nedavnom globalnom krizom. Sadšnjost je shvaćena kao neophodna žrtva za bolje dane i samim tim, lišena svoje trenutne vrednosti. Sve je posmatrano kroz perspektivu ulaganja, dok se trenutak realizacije odlaže. Stoga, ljudi ostaju nesvesni svog aktuelnog stanja, posmatrano kao privremena faza koja se bliži svom kraju i zbog koje će biti bogato nagrađeni. ‘Bolja sutrašnjica’ ostaje, nekako, uvek korak ispred njih, ostavljajući za sobom samo bekonačna obećanja utopijske sudbine.

Sa analitičkim tekstovima o tome kako ostvariti ovaj željeni prosperitet, novine postaju prevaziđene i zastarele. Raznovrsne ‘moguće budućnosti’ nastavljaju da se gomilaju po dnevnim boravcima, dok se aktuelno stanje nemenja. Iako ovaj fenomen ostaje globano prisutan, ljudi idalje žude za prosperitetnim obećanjima datim drugom: jer komšijska trava je uvek zelenija.

Uporedo sa željom o iščekivanoj budućnosti, ljudi imaju sva moguća sredstva za razumevanje sopstvenog života. A da bi se to postiglo, nije potrebno ni da misle. Jedino sto treba da učine jeste da slede jednostavne ‘savete’, kliknu na pravi sajt i slede upustva koja posle primenjuju. Tako se mogu pridružiti milionima srećnih mušterija i zaboraviti na njihovu neprijatnu realnost. Sutra će doći nova i sveža obećanja svetle budućnosti, pa se mogu još jednom prepustiti njihovoj voljenoj amneziji.


U performansu, 100% Made in Italy (2012), umetnik prodaje ili bolje rečeno, poklanja, amajlije italijanske budućnosti srpskom narodu. Iz italijanskih novina, sakupljanih tokom godina, isečena je i dekontekstualizovana reč Budućnost. Ovi isečci su potom stavljeni unutar kutijica od pleksiglasa. Amajlijama nije data fiksna cena, već su im cenu dodeljivali kupci.

Serija fotografija, Only one click to your happiness (2012), je kolekcija starih, crno-belih fotografija pronađenih na buvljacima. Na svakoj su ispisana uputstva i saveti kako da istog trenutka ostvariti bolji život ili razumeti aktuelni. ‘Popularni’ vintage stil zajedno sa pisaćom mašinom je namerno korišćen, jer je smatran kao glavna tendencija ‘alternativnog’ marketinga.


Nataše Vasiljević, 1984, živi i radi u Beogradu. Magistarske i osnovne studije završila je pri Univerzitetu IUAV iz Venecije na smeru za vizuelnu umetnost. Njen rad i instalacije koriste raziličite medije kao sto su fotografija, video i film. Važan element u njenoj umetnickoj praksi je interesovanje za skrivene segmente memorije, kao i za vremenske procese i dozivljaj prostora. Nedavno je izlagala u važnim fondacijama i institucijama u Itali i inostranstvu, kao što su: Fondazione Gervasuti, Venecija; Fondazione Bevilacqua la Masa, Venecija; East China Normal University, Šangaj; Neon-campobase, Bolonja.



 
 
Segnala:
Amalia Di Lanno