lunedì 5 novembre 2012

An Opening Song _ Nicol Vizioli



With the opening of her first solo show in Milan, Officine dell'Immagine introduces Nicol Vizioli.
Often compared to Caravaggio's chiaroscuro and Rembrandt's naturalism, Vizioli's work adds a mystical dimension to reality. These shady and bituminous photographs draw upon many influences; notably, the natural and animal world, mythology, literature, painting. For Vizioli, photography is the convergence point of these places and disciplines. Masterfully mimicking painting, her photographs offer multiple
readings; this layered referencing alludes to Vizioli's background as a painter.

After completing her cinema degree in Rome Nicol Vizioli moved to London, where she has recently completed an MA in Fashion Photography at University of the Arts London.
Born in Rome, she lives and works in London.
--------------------------------
Officine dell’Immagine continua la sua esplorazione di giovani artisti e presenta per la prima volta a Milano l’artista Nicol Vizioli a cui dedica la personale che inaugura giovedì 15 novembre. Ad essere esposte opere inedite, commissionate appositamente per l’occasione.
Le sue fotografie, per il loro caratteristico gioco di chiaroscuro e per la capacità di far trasparire dalla realtà una dimensione a volte mistica sono state da sempre comparate alla pittura di Caravaggio o al carattere di Rembrant.
L’universo umbratile, bitumoso, dei suoi lavori fonde mitologia, letteratura e storia del cinema. Il sapiente gioco di echi con la pittura moltiplica i piani di lettura di ogni scatto, rivelando il passato da pittrice di Vizioli.
Nicol Vizioli dopo la laurea in Cinema presa a Roma decide di trasferirsi a Londra per studiare Fashion Photography presso University of The Arts London.
Nata a Roma, vive e lavora a Londra.
 Segnala:
Amalia Di Lanno